Eu-kontrollen i boks

Da er endelig Audien eu-kontrollert etter noen par hektiske måneder med mekking og delebestillinger. Mye nytt ble byttet på understellet, bremser og klosser etc. Mange deler bestilte jeg selv fra internett og hobbymekaniker som jeg er så byttet jeg så å si alt selv. Det største problemet er nok at alt sitter så inni h****** godt fast.

Jeg valgte, pga defekte fjærer bak, å sette på senkefjærer på audin da settet kostet like mye som orginale fjærer. Der og da virket dette kjempelurt, men i ettertid viste det seg at senking har sine klare bakdeler. Først og fremst koster det flere tusen mtp firehjulskontroll,  justering av camber etc og godkjenning hos Vegvesenet. Som ikke det var nok fikk jeg etterhvert vite at denne type audi har begrenset med justering så større og brede dekk vil slites fortere enn vanlig. Siste men ikke minst blir det ganske så lite klaring mellom dekk og hjulbue, og mellom bil og vei. Det kan bli morsomt på klabbføre når brøytebilen er litt sent ute.

Jeg krysser fingrene for fine, brøyta veier i hele vinter...

comments powered by Disqus